Šk Bodva Jesenné čistenie Prielomu Hornádu

Kedy: 8-10.10.2021

Kde: Slovenský raj

Odchod: od skladu v piatok 8.10.2021 o 17:00hod.

Program:

Piatok prichod na chatu v Podliesku.

Sobota hlavná časť čistenia koryta Prielomu Hornádu.

Nedeľa voľný splav, resp. dočistenie.

Prihlásenie skbodva@skbodva.sk

Cestovné 5€ ( v cestovnom je zahrnuté aj halaszle)

Každý kto má záujem pomôcť vyčistiť a v neposlednom rade aj splaviť Prielom Hornádu sa k nám môže pridať. Nedoporučujeme splav a čistenie pre úplných začiatočníkov.

Foto: ŠK BODVA

Fotogaléria Šk Bodva splav rieky Zrmanja - Chorvátsko

Fotogaléria Šk Bodva Splav UNI - Bosna

Šk Bodva Balkan rivers tour - UNA.

Prvý deň našej expedície sme začali na rieke Una v Bosne a Hercegovine (BaH). Tuto krásnu rieku sa oplatí navštíviť, možno náš krátky report Vám pomôže pri plánovaní splavu. K rieke Una sme sa dostali hraničným prechodom z Chorvátska cez Ličko Petrovi selo. Prechod cez hranice bol bezproblémový. BaH nie je v EU, ale vstup je možný aj na OP. Cez Bihač ktorý je tiež výstupným miestom sme sa dopravili do Lohova. Tu sme si obzreli fleka, kde budeme končiť náš splav. Pri rezorte Selo natura art je posledný veľký skok, dobré miesto na vylodenie a parkovanie s prívesom. Po tom sme sa vybrali na štart splavu smer Ripač a Orašac k Šterbackému buku. Pozor k buku sa dá dostať aj z Chorvátskej strany, ale to nie je dobrým nástupným miestom. Cestou dookola cez Orašač je to 44km k nástupu. Po ceste sme zahliadli skratku, vyznačenú trasu na buk no pri jej začiatku stál akýsi správca podobný rangerom, ktorý nás otočil. Dôvodom bolo že budeme na ceste zavádzať, pravdepodobne domácim cestovkám. Takže sme si odšoférovali pekne celú trasu dookola. Cesta okolo parku, bola úplne v pohode. Vstup do parku z opačnej strany strážil ďalší ranger. Zastavil nás a oznámil nám že vstup je spoplatnený sumou 3,50€/hlava. Komplet aj s dátumom 28.8 mu to všetko pekne sedelo 28€ 8 osôb . Platiť sa dalo eurami. Po výzvedách nám však povedal, že plaviť na kajakoch sa rieka nemôže. Môžeme si len objednať cestovku a splaviť ju na raftoch. Na Unu sme cestovali celú noc a len tak sme sa odbiť nie moc znalým, aspoň nám tak pripadajúcim rangerom nenechali. Po chvíľke lámania jazykov si odišiel zavolať. Pri návrate už držal tlačivo, ktoré trebalo kajakármi vypísať a zaplatiť po 6éčka na hlavu. Zaujímavé bolo, to že ostatní nepádleri už platiť vstup nemuseli. Na platbu ale kupodivu vystavil bloček. Konečne sme sa mohli pohnúť za rampu smer Štrbacki buk. Asfaltku vystriedala spevnená cesta, ale na dvojke sa ju dalo v pohode vyklučkovať. Bolo to len 3km. Po ceste sa nachádzali asi 3 miesta na kempovanie a zopár domov s ubytkom. Ranný príchod k stredisku restoran Buk vyzeral ako z filmu o Černobile. Všetko nasvedčovalo tomu že sa tu nedávno žilo. Koberce na terasách, plné cukorničky, solničky popolníky, otvorené čisté toalety, ale nikde ani živej duše. Zložili sme sa, najedli, niektorí si ľahli podriemať a v tedy to prišlo Jeden bus, za nim ďalší, autá, regulovčik na parkovisku. V momente nabehol aj majiteľ bufetu, ktorý z našej návštevy nebol moc nadšený, tak sme sa spratali k nášmu traficu. Na parkovisku sa pásli divoké kone, doporučujeme ich z vlastnej skúsenosti nekŕmiť. Kone boli dotieravé a všetko čo nebolo priviazané čorkujú a žujú. Ak ich chcete vyplašiť stačí sa zohnúť akože pre kameň. Po oddychu sme odviazali kajaky a zamierili na Unu. Nástup na rieku je možný z viacerých miest z dreveného chodníka, ktorý vedie chvíľu popri rieke. Na štarte nás bolo päť Hneď v prvej pereji vcuclo pádlo Vojtovi niekam pod skaly. Nenašlo sa, ale mali sme náhradné. Marcel nás musel opustiť kvôli nesprávnej špricke, aj tu sme mali náhradnú, no na vodu sa už nevrátil. Rieku sme plavili na orange semafore. Nebol to covid semafor, ale semafor na raft cz. Ak ma pamäť neklame bolo to pri 65cm. Pri tomto stave by som ohodnotil rieku za takú troječku s jedným miestom kde by sa dalo kvalitne cvaknúť. Bol to lievik v ktorom prúd tlačil niekam pod skalu. Miesto sa dalo prehľadne identifikovať, my sme ho preniesli. Ostatné pereje boli v pohode. Rafťáci idúci pred nami skočili plavbu niekde v strede za perejami, majú tam aj označené výstupné miesto. Po tomto fleku to bol po Lohovo riadny olej. Tesne pred výstupným miestom sa nachádzali 3 stupne, posledný má asi 3m. Parametre našej plavby boli 14,7km a trvala nám 4hodky. Kto nemá rád olej, môže si tu plavbu skrátiť. Tú cestu kde končili rafty sa mi nepodarilo podľa mapy nájsť, ale bolo to asi 500m pred Loskunski mostom. Po občerstvení v krásnom stredisku natur art sme sa cez prázdny hraničný prechod Užljebić vybrali na ďalšiu reku Zrmanja. Cesta k nej trvá len 1:40 minút. Zrmanja je ževraj najkrajšia Chorvátska rieka, ale o nej až nabudúce. Dúfam že pri vašej ceste na Unu budú tieto info nápomocné. Ahoj

Fotogaléria Šk Bodva športovÿ víkend na Ružíne

Šk Bodva Balkán river kayak tour

Športový klub Bodva Vás pozýva na kajakovanie Balkánskych krasových riek.

Plaviť budeme rieky Chorvátska a Srbska.

Expedícia sa uskutoční 27.8-1.9.2021.

1. deň splav Mreznice. Mreznica patrí medzi najkrajšie Chorvátske splavy.

2. deň padlovanie smaragdovým parkom Zrmania, a kúpanie v mori.

3. deň splav Uny zábavnej rieky s peknými perejkami a vyhľadom na hrad Ostrožac..

4. deň splav Korany. Údolím opustených mlynov s priezračnou vodou plnou lagun a skokov vytekajúcej z Plytvických jazier.

Splavy týchto riek su vhodné na nafučke aj pre začiatočníkov, ich obtiažnost je do ww3.

Progran sa môže prisposobit výške hladiny. Obzeráme aj rieku Neretva, chceli by sme ju tiež splaviť.

Ubytovanie v kempoch.

V pripade ak bude voda na tokoch veľmi malá náhradný plan je viac na západe Noce a okolité rieky v Taliansku a Slovinsku.

Prihlásenie: skbodva@skbodva.sk prihlásiť sa je nutné do 15.8.2021, po tomto termíne budú miesta uvoľnené aj pre nečlenov klubu.

Cestovné: člen klubu 45€, nečlen klubu 85€

Podmienky vstupu do  osny a Hercegoviny Covid:

negatívnym výsledkom PCR testu na COVID-19 z certifikovaného laboratória (nie starším ako 48 hodín ak bol test vykonaný v Európe, resp. 72 hodín ak bol vykonaný mimo Európy),

alebo negatívnym výsledkom antigénového testu na COVID-19 z certifikovaného laboratória (nie starším ako 48 hodín ak bol test vykonaný v Európe, resp. 72 hodín ak bol vykonaný mimo Európy),

alebo potvrdením o zaočkovaní vakcínou proti COVID-19 – ak zaočkovanie druhou dávkou (resp. jedinou dávkou v prípade vakcín, ktoré sú podávané v jednej dávke) prebehlo viac ako 14 dní pred príchodom na hraničný priechod Bosny a Hercegoviny,

alebo potvrdením od lekára, že osoba prekonala ochorenie COVID-19 v období od 14 do 180 dní pred príchodom na hraničný priechod Bosny a Hercegoviny.

Je potrebné disponovať potvrdením vo fyzickej podobe, t.j. jeho preukázanie na mobilnom či inom elektronickom zariadení nie je hraničnou políciou akceptované

Zoznam prihlásených:

Zumerling

Tkac

Podpora reprezentantov klubu Šk Bodva

Športový klub Bodva podporí reprezentantov klubu úhradou 50% výšky štartovného na športových podujatiach.

Podmienky:

Reprezentant – člen klubu.

Účasť na preteku musí byť v klubovom drese.

Doklad o zaplatení musí byť vystavený na ŠPORTOVY KLUB BODVA MOLDAVA N/B, alebo ŠK BODVA IČO 35518847.

Doklad musí byť vystavený platbou v hotovosti, ak to usporiadateľ takto neposkytuje treba pred platbou kontaktovať sekretariát klubu.

Maximálna výška príspevku je 12,50€ na jeden pretek.

Pretekár musí byť v štartovacej a výsledkovej listine zapísaný že preteká pod klubom Šk Bodva.

Toto nariadenie platí do vyčerpania dotácií.